fredag den 25. juni 2021

Om John Hannover



Jeg er ret aktiv på mange fora. Måske nogen vil vide lidt mere om mig.

Jeg er 71 år (juli 2021) og nu pensioneret efter langt forretningsliv.

Fra 1972 til 1988 selvstændig med virksomhed i Holstebro med ca 120 ansatte inden for branding af mode og Tekstil.

Jeg solgte virksomheden til svensk virksomhed i 1988 og forsatte i denne svenske virksomhed, som COO og ansvarlig for international udvidelse af denne som ansvarligt for opkøb af en lang række selskaber i Europa, hvor jeg havde mit store netværk. Dermed fik jeg også stor erfaring i virksomhedsovertagelser og prissætninger. 

Jeg var til stor del ansvarlig for udvidelse med selskaber i Schweiz, Tyskland, Belgien, Frankrig, England og Portugal og stiftede nye selskaber og skabte partner virksomheder i Hong Kong, Kina, Indien, Bangladesh og Tyrkiet.

I alle de udenlandske selskaber sad jeg i bestyrelsen, generelt som formand.

Omkring 1997 var jeg med i roadshows der førte til børsintroduktion af virksomheden. Jeg blev senere CEO for selskabet, frem til jeg valgte at slutte, og være med i indsættelse af min efterfølger, hvorefter jeg i en længere periode fungerede som senior advisor.¨

Jeg har siden deltaget i visse virksomhedshandler som adhoc opgaver for nogle større equity selskaber og været inde som rådgiver omkring lukning af en virksomheds og ansvarlig for salget af alle dennes aktiver til udlandet.. 

Jeg har siddet 25 år i bestyrelsen for Dansk Tekstilfabrikantforening (i dag mode og tekstil), lige som jeg en årrække var indsat i Dansk Arbejdsgiverforenings repræsentantskab og Dansk standardiseringsråd - og endeligt var jeg dansk indsat som i Comite Directeur i den europæiske union for båndfabrikker, Aertel.

Jeg sidder fra juni 2021 i Advisory board i den spændende danske betalingsløsning Anyday.io   
______________________

Jeg har stor interesse i unge iværksættere, og støtter i høj grad op om disse, som rådgiver på en lang række facebooksider.

Selv har jeg facebook siden https://www.facebook.com/startupadvise/ hvor jeg giver lidt råd til iværksættere og bloggen https://johnhannover.blogspot.com/p/indholdfortegnelse.html med ca 30.000 besøg om måneden og - med et utal af gratis artikler om alle mulige iværksætter emner, med konkret gratis rådgivning. 

Derudover har jeg udgivet 8 bøger for iværksættere, holdt letlæst og konkret med det som kan behøves for en god start uanset personlig virksomhed eller i selskabsform. https://jh-e-books.blogspot.com/2019/09/8-bger-er-det-blevet-til.html giver link til indholdsfortegnelse af hver enkelt, inden evt køb som e-bog eller paperback hos Saxo.  

Jeg sælger ikke andre ydelser - end større adhoc opgaver for virksomheder. Mit mål er derfor slet ikke salg men blot et håb om, at så mange så muligt får det lettere som iværksættere, ved at sætte sig godt ind i tingene. Kan jeg på den måde skubbe iværksættere mere sikkert i gang, så er formålet opfyldt.

God vind til alle iværksættere og selvstændige.

John Hannover



1 kommentar:

  1. Super attitude og fokus på nye tallenter 👍

    SvarSlet

all advertising as comment is spam and will not be allowed

Søg i denne blog